هر آنچه که باید درباره نرم افزار حسابداری انبار بدانید!
نوشته شده توسط : زهرا روزگر

نرم افزار انبارداری

واحد انبار یکی دیگر از چهار زیر سیستم پایه در هر کسبوکاری است که نقشی استراتژیک را در کسبوکارهای فروشگاهی و تولیدی به عهده دارد. اطلاعات از وضعیت و موجودی کالا یکی از مهمترین موضوعاتی است که معمولاً موردتوجه سازمانها قرار میگیرد. داشتن یک نرم افزار انبارداری دقیق و کارآمد میتواند افراد را از آخرین وضعیت و موجودی کالاها باخبر نموده تا در مورد خریداری مجدد و سایر موضوعات تصمیمگیریهای لازم را اتخاذ نمایند.

سیستم انبارداری یا warehouse management system که مخفف (WMS) است، نرم افزاری است که به کنترل و مدیریت امور روزمره یک انبار کمک میکند. نرم افزار انبارداری، دریافت و تحویل کالا و اقلام را ثبت می کند، ارسال سفارشات را سازماندهی می کند و تامین مجدد موجودی را در زمان لازم مدیریت میکند.

امکانات نرم افزار انبارداری

  • معرفی کالاها از طریق فایل اکسل
  • صدور رسید کالاها از طریق فایل اکسل
  • یکپارچه سازی اطلاعات بین انبار و فروش
  • امكان صدور همزمان اسناد مالی
  • امکان تعیین کالاهای جایگزین کالا
  • کنترل موجودی منفی کالاها در سطح انبار

نرم افزار انبارداری

دلایل نیاز به نرم افزار مدیریت انبار

یک نرم افزار انبارداری خوب، اطلاعات دقیق و بروز را در اختیار شما قرار می دهد و شناسایی اشکالات را سریع و آسان می کند و مهم تر از آن اطلاعات دیگری مانند برنامه ریزی، پیگیری بسته بندی و را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید کسب و کار خود را با موفقیت، هدایت کنید.

انبار یک سازمان بصورت مستقیم بر روی تولید و مصرف و توزیع و خرید و فروش و... تاثیر چشم گیری دارد. انتخاب نرم افزار مدیریت انبارنیز امر بسیار مهم و حساسی برای یک سازمان می باشد، که مدیران باید در انتخاب نرم افزار خود هوشمندانه عمل کنند، چرا که یک نرم افزار چه در حد ثبت ورود و خروج کالا و چه در سطح پیچیده باید قابلیت انعطاف در زمینه های پوشش دهی فرایندهای انبار یک سازمان نقش مهمی را ایفا کند.

نرم افزار حسابداری انبار

همانطور که در بالا گفتیم سیستم انبار، وظیفه مدیریت گردش کالا در سازمانهایی با ابعاد متفاوت را بر عهده دارد. این سیستم به گونهای طراحی شده که از زمان درخواست کالا تا تحویل به صورت مکانیزه انجام میشود و ارتباط دوطرفه با نرم افزارهای جانبی نظیر مدیریت اموال و خرید و تدارکات را برقرار میکند.
نرم افزار حسابداری انبار آسان به شما کمک می کند بدون نیاز به دانش حسابداری یا انبارداری، کارهای مربوط به حسابهای خود و انبارگردانی را انجام داده و فاکتور فروش صادر نمایید. این نرم افزار دارای امکانات سریع ثبت فاکتور خرید، صدور فاکتور فروش و صدور پیش فاکتور از طریق سریال کالا و بارکد خوان می باشد.

ریالی کردن انبار به معنای محاسبه قیمت تمام شده و خروج کالا از انبار است. ریالی کردن یا حسابداری انبار ارتباطی به مبلغ فروش کالا و فاکتور فروش ندارد. عدم وجود سیستم حسابداری انبار، به معنای عدم دسترسی به سود و زیان دقیق جریان خرید و فروش کالا در طی سال است. نرم افزار حسابداری انبار این قواعد را به صورت کامل پشتیبانی میکند.
با استفاده از نرم افزار حسابداری انباردار، علاوه بر ثبت کالاهای ورودی و خروجی، شما میتوانید سریالهای هر کالا را کنترل و مدیریت نمائید و به اطلاعات موجودی کالاها در انبارها بهصورت یکپارچه و صحیح دسترسی داشته باشند.

نرم افزار حسابداری انبار

نرم افزار اموال چیست ؟

اموال و دارایی های ثابت از مولفه های بسیار مهم در تراز داراییها در شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی محسوب میشوند. نرم افزار دارایی ثابت باید علاوه بر مدیریت و آرشیو اطلاعات کامل مرتبط با دارایی، از فرآیند تامین، نگهداری و خروج دارایی پشتیبانی نماید.

در این نرم افزار، کلیه داراییها اعم از مشهود و نامشهود با استفاده از یک پلاک یا سریال ثبت گردیده و آن سریال به صورت برچسب روی وسیله الصاق میگردد، بنابراین در هر زمان می توان فهمید که یک وسیله در کجای سازمان واقع شده ، چه وضعیتی دارد و در چه تاریخی خریداری شده تا بر این اساس نظارت صحیح بر وضعیت این گونه داراییها به منظور جایگزینی به موقع، محاسبه استهلاک و .. مقدور گردد.

مدیریت و حفاظت اموال با نرم افزار دارایی ثابت

نرم افزار اموال ودارایی های ثابت با بهرهمندی از تکنولوژی RFID به ابزاری ساده و نوین برای حفاظت و جلوگیری از مفقودی اموال و دارایی ثابت تبدیل خواهد شد. این ابزار دارای دقت استثنایی بوده و میزان مفقودی اموال را به کمتر از 0.1 درصد کاهش میدهد.
امکانات و ویژگی های نرم افزار اموال و دارایی ثابت

امکانات اطلاعات پایه اموال

  • امکان تعریف طبقه و گروه دارایی ها
  • امکان تعریف جمعدار اموال از بخش اشخاص و شرکت ها
  • امکان ثبت تاریخ انتصاب و تاریخ عزل جمعدار اموال
  • امکان تعریف محل استقرار دارایی ها
  • تعیین روش و نرخ استهلاک باتوجه به قوانین استهلاک
  • تعریف کد اموال تعریف شده طبق معین های مشخص جهت صدور اسناد
  • ویژگیهای کلیدی اموال و دارایی ثابت

نرم افزار حقوق دستمزد چیست؟

نرم افزار حقوق دستمزد، در هر سازمان از اجزای مهم پیاده سازی یک سامانه جامع منابع انسانی حرفه ای و ابزاری برای محاسبه و جبران خدمت کارکنان می باشد.
محاسبه حقوق و دستمزد پرسنلتان را به طرح اندیشان پویا بسپارید
هر ماه حسابداران زمانی زیادی را به محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای کارمندان اختصاص میدهند. سیستم حقوق و دستمزد پویا به شما کمک میکند تا اطلاعات کارمندان را ثبت کنید و فایلهای بیمه و مالیات بهراحتی تهیه نمایید. شما با داشتن چنین سیستمی میتوانید علاوه بر انجام محاسبات ماهانه حقوق، محاسبات پایان سال مثل عیدی، سنوات و بازخرید مرخصی را نیز بهراحتی مدیریت نمایید.

امکانات نرم افزار حقوق و دستمزد

از مهمترین امکانات نرم افزار حقوق و دستمزد پویا میتوان به تعریف آیتمهای دلخواه پرداختی و کسورات اشاره کرد. با توجه به متفاوت بودن آیتمهای پرداختی و نحوه محاسبه آیتمها در کارگاههای مختلف، در نرم افزار محاسبه حقوق پویا سعی شده بیشترین انعطاف ممکن فراهم شود. از دیگر امکانات نرم افزار حقوق و دستمزد پویا می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد :
تعریف کارگاههای متعدد برای هر شرکت.
طبقه بندی کارکنان به تفکیک محل و واحدهای خدمت.
تشکیل پرونده مستندات برای هر یک از پرسنل
معرفی انواع استخدام

نرم افزار حقوق و دستمزد

نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی

آشنایی با وظایف و نقش مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی نقشی است که در هر سازمانی که بیش از یک نفر عضو داشته باشد معنا دارد. مشکلات، نواقص و چالشهای زیر، از جمله مواردی هستند که باید هنگام آشنایی با مدیریت منابع انسانی و یادگیری دانش مرتبط با آن، در ذهن داشته باشیم.

مدیریت منابع انسانی از طریق متخصصان اختصاصی منابع انسانی، که مسئول اجرای روزمره وظایف مرتبط با منابع انسانی هستند، کار می کند. معمولا، منابع انسانی یک بخش کل را در هر سازمان تشکیل می دهد. بخش های منابع انسانی در سازمان های مختلف می توانند از نظر اندازه، ساختار و ماهیت موقعیت های فردی آن ها متفاوت باشند.

برای سازمان های کوچک تر، داشتن تعداد انگشت شماری از متخصصان منابع انسانی، که هر یک مجموعه گسترده ای از وظایف منابع انسانی را انجام می دهند، غیر معمول نیست.
سازمان های بزرگ تر ممکن است نقش های تخصصی تری داشته باشند، که کارمندان اختصاصا به وظایفی مانند استخدام، مهاجرت و ویزا، مدیریت استعدادها ، مزایا، پاداش و غیره اختصاص یافته اند. اگرچه این موقعیت های منابع انسانی متفاوت و تخصصی هستند، اما عملکردهای شغلی ممکن است با یکدیگر هم پوشانی داشته باشند.

کاربردهای نرم افزار مدیریت منابع انسانی

یک نرم افزار مدیریت منابع انسانی hrm هم ماژولهای مناسب جهت تسهیل فرایند استخدام، استعدادیابی، سهولت انجام پرداختیها را شامل میشود و هم فرصت مناسبی برای مدیران ایجاد میکند که بتوانند با کارکنان خود تعامل داشته باشند، آنها را برای شروع موقعیتهای جدید در شرکت و سازمان آماده کنند و با کاهش استرس کارکنان به افزایش عملکرد آنها کمک کنند.

نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی

نرم افزار مدیریت تولید

بهترین نرم افزار مدیریت تولید بهنوعی ستون فقرات انقلاب چهارم صنعتی است. این نرم افزارها باعث خودکارسازی فرایندها میشوند و آنها را توسط هوش مصنوعی مدیریت میکند. نرم افزارهای مدیریت تولید در کنار پیشرفتهای فناوری در حال تغییر مفهوم و شکل تولیدی است که ما میشناسیم. پیشرفت سریع سایر فناوریها مانند تجزیه و تحلیل درلحظه ابر دادهها (Big Data) یا استفاده از راهکارهای مبتنی بر VR برای آموزش کارکنان یا طراحی و استفاده از تجهیزات فناورانه، بیشاز پیش فهرست نیازهای نرم افزاری صنایع را بزرگتر میکند.

نرم افزارهای مدیریت تولید به مراحل مختلف چرخه تولید کمک میکنند: از مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و حسابداری گرفته تا مدیریت فرایندهای کف کارخانه، زمانبندی، ردیابی زمان مصرفشده، مدیریت موجودی و برنامهریزی منابع سازمانی (ERP). نرم افزار مدیریت تولید مجموعهای از نرم افزارهای مختلف هستند از جمله نرم افزار نگهداری و تعمیرات، نرم افزار برآورد تولید، نرم افزار مدیریت موجود و... .

ساختار محصول مبتنی بر مصرف مواد BOM، زمانسنجی، ساعت کارکرد ماشینآلات و ضایعات استانداردهای تولید را مشخص میکند و از طریق میزان مصرف مواد BOM، نمودار فرایند جریان FPC و نمودار فرایند عملیات OPC و عملیات واقعی تولید کنترلهای موردنظر مدیریت را در بخش تولید فراهم میکند.عملیات واقعی تولید کنترلهای موردنظر مدیریت را در بخش تولید فراهم میکند.

امکانات نرم افزار مدیریت برنامه ریزی تولید

  • استانداردهای تولید به صورت مرحله ای
  • فرمول های ساخت مشتمل بر BOM ، زمان ستجی نیروی کار و کارکرد ماشین آلات
  • ترسیم درخت محصول، نمودار فرایند جریان OPC و نمودار فرایند عملیات FPC
  • فراهم کردن اطلاعات مورد نیاز بهای تمام شده استاندارد ، براورد بهای تمام شده
  • فرمول ساخت به منظور استفاده در دوباره کاری
  • ضایعات استاندارد در هر مرحله
 




:: برچسب‌ها: نرم افزار انبارداری , نرم افزار حسابداری انبار , نرم افزار اموال ودارایی های ثابت , نرم افزار دارایی ثابت , نرم افزار حقوق دستمزد , نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی , نرم افزار مدیریت تولید ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: